Przez admindf1

Lekarz radzi – sterydy

Sterydów nie należy się bać. Nawet przyjmowane w dużych tzw. uderzeniowych dawkach nie są groźne. Pod warunkiem przestrzegania reżimu leczenia.

1. Właściwe podejście
Pod czujnym okiem lekarza, który potrafi przewidzieć skutki i dokonać bilansu zysków i zagrożeń, na pewno choroba ustąpi. Jednego czego należy się wystrzegać to sterydy anaboliczne. Skutki zażywania są nieprzewidywalne.
Nawet sterydy z obrotu aptecznego dają skutki uboczne, dlatego należy ściśle przestrzegać zaleceń lekarskich. Zwłaszcza dawkowania, harmonogramu przyjmowania leków i czasu leczenia. Choć steroidy dają mnóstwo efektów ubocznych, nie wszystkie jednak muszą wystąpić w każdym przypadku. Wrażliwość na farmakologię sterydową jest sprawą indywidualną.

2. Zespół powikłań
W wyniku przyjmowania sterydów może wystąpić

  • przyrost masy ciała z tendencją do otłuszczenia okolicy brzucha
  • utrudniony proces wchłaniania wapnia.
  • niedobory potasu, któremu jednak można zaradzić większym spożyciem pomidorów i ziemniaków.
  • groźba wystąpienia jaskry lub zaćmy.
  • zmiana struktury skóry.

Źródło – https://sterydy.cc/

Przez admindf1

Witamina B1 a nasz organizm, czyli co warto wiedzieć

Inaczej określana jako tiamina. Pełni znaczącą rolę w organizmie, jej zasadnicza funkcja polega na przekształcaniu w energię węglowodanów przyjmowanych w pożywieniu. Odpowiada także za prawidłowe funkcjonowanie serca, mięśni czy układu nerwowego, warunkując prawidłowe przekazywanie impulsów nerwowych. Dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na witaminę B1 wynosi 1,1 mg dla kobiet i 1,2 mg dla mężczyzn.

Gdzie szukać źródeł witamy B1

Witamina B1 w dużych ilościach występuje w czerwonej soczewicy, nasionach słonecznika, drożdżach, wieprzowinie, kaszy gryczanej i jaglanej, otrębach pszennych oraz roślinach strączkowych. Jej mniejszą ilość zawierają produkty mleczne takie jak mleko, jogurty, sery twarogowe, ryby, mąka pszenna czy makaron.

Skutki niedoboru

Zbyt małe spożycie tej witaminy, może doprowadzić do zaburzeń pracy układu nerwowego (zmęczenie, nadmierne osłabieniem, problemy z koncentracją, a nawet depresja). Jej niedobór prowadzi także do nieprawidłowości pracy przewodu pokarmowego (biegunka, wymioty, zaburzenia trawienia, brak apetytu) jak i niewydolności krążenia (obrzęk kończyn, przyspieszona praca serca). Osoby pijące dużo kawy i herbaty powinny pamiętać o zwiększeniu dawkowania witaminy B1, ponieważ te napoje pite w nadmiarze pozbawiają organizm prawidłowej ilości tiaminy. To samo dotyczy osób bardzo aktywnych fizycznie, spożywających duże ilości alkoholu jak i narażonych na długotrwały stres.

Skutki nadmiaru

Nadmiar witaminy B1 nie jest szkodliwy, nie zaobserwowano do tej pory działań niepożądanych. Objawy uboczne są spotykane rzadko i są wyłącznie objawem reakcji alergicznych organizmu lub powstają w wyniku przyjmowania tiaminy w postaci zastrzyków.

Blog o zdrowiu i odżywianiu https://arturtopolski.pl/